מעלית הידראולית או מעלית חשמלית – יתרונות וחסרונות

התקנה ותחזוקה של מעליות זה לא משחק! בחרו נכון –
עינב מעליות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם


הוספת מעלית לבניין משותף, בין אם במסגרת תמ"א 38 או במסגרת שיפוץ פרטי, הופכת לעניין שבשגרה ומשפרת את אורח החיים באופן משמעותי.

בנוסף, הוספת מעלית לבניין, במיוחד כשמדובר בבניין ישן, מעלה את ערך הדירה בעשרה אחוזים ויותר ומאפשרת מכירה מהירה יותר של הדירה, במיוחד כשמדובר בדירות מקומה שנייה ומעלה.

החלטנו לעשות לכם סדר כדי שתדעו לבחור נכון את המעלית המתאימה לבניין שלכם ומהן הדרישות עבור כל סוג מעלית.

סוג המעלית – הידראולית או חשמלית

שני סוגי המעליות הנפוצים הקיימים בשוק הם המעלית החשמלית והמעלית ההידראולית. ההבדל העיקרי ביניהן הוא בסוג המנוע שמפעיל את המעלית.  התא במעלית חשמלית מופעל באמצעות כבלי פלדה וחגורות בעוד שמעלית הידראולית פועלת על לחץ שמן.

היתרונות במעלית חשמלית הם שהיא חסכונית באנרגיה, היא מתאימה לבניינים של יותר מחמש קומות ופועלת בצורה חלקה ומהירה יותר ממעלית הידראולית. מצד שני, עלויות ההתקנה והאחזקה יקרות יחסית, היא מוגבלת במשקל שהיא יכולה לשאת ובגודל התא ודורשת פיר גדול. בנוסף, הצורך בבניית חדר מכונות מעל לפיר המעלית, בגג, דורשת קבלת היתרי עירייה.

היתרונות בהוספת מעלית הידראולית הם קודם כל העלויות הנמוכות של ההתקנה והתחזוקה מול המעלית החשמלית, היכולת שלה לשאת משאות כבדים והעובדה שחדר המכונות יכול להיות ממוקם בכל מקום ואינו חייב להיות על גג הבניין. לכן, גם אין צורך בקבלת רישיון לבניית חדר על הגג, כפי שנדרש בהתקנת מעלית חשמלית.

החסרונות העיקריים שלה הם שהיא איטית יותר ממעלית חשמלית ולכן אינה מתאימה לבניינים גבוהים אלא לבניינים בגובה ממוצע, כמו גם צריכת האנרגיה הגבוהה שלה.

סוג הפיר – בנוי או מתכת  

גם בבניית פיר המעלית יש לכם בחירה בין פיר בנוי לבין פיר מתכת. את הפיר יש לבנות לפני התקנת המעלית ואחרי שהחלטתם איזה סוג מעלית אתם רוצים.

פיר המתכת בנוי מפרופילים מוכנים של פלדה או מפרופילים מעורגלים שמתאימים לעומס המעלית, כאשר משקופי הדלתות של המעלית מחוברים ישירות לפיר המעלית. אין צורך בעבודות בטון בחדר המדרגות, חוץ מאשר יציקת בטון לצורך בניית הבור למעלית.  היתרון הגדול של פיר המתכת הוא בהרכבתו המהירה. 

את הפיר הבנוי מרכיבים בלוקים עם חגורות בטון, כאשר לצורך הקמתו נדרש לחתוך מדרגות קיימות באמצעות ניסור בטון. (החברה המובילה בישראל לניסור בטון כרגע היא יהלומי) ניסור הבטון נועד למעשה כדי ליישר משטחי בטון, לפתוח פתחים להעברת כבלים או לצורך יצירת סדקים מבוקרים בבטון כדי לשלוט בהיווצרות סדקים באופן אקראי.

היתרון בפיר כזה הוא החיזוק הנוסף שהוא נותן לבניין, כאשר החיסרון הגדול הוא חוסר הנוחות הנגרם במהלך העבודה ומשך העבודה על פיר כזה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם

עינב מעליות

חברה מובילה בתחום המעליות. חברתנו קמה על מנת לענות על הצורך הקיימים במאות אלפי בתים משותפים ובתים פרטיים המעוניינים להוסיף מעלית לביתם, הוספת המעלית לא רק מעלה את איכות החיים אלא גם משביחה את שווי הנכס שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
טיפים לבחירת מעלית

בחירת המעלית הנכונה לבניין או לעסק היא יותר מאשר צורך תפעולי; זוהי החלטה המשפיעה באופן משמעותי על הבטיחות, היעילות והאסתטיקה של הנכס שלכם. בין אם מדובר במתחם מגורים, בניין מסחרי או מתקן מיוחד, המעלית הנכונה יכולה לשפר את הפונקציונליות והנגישות של החלל שלכם, תוך תרומה לערך הכולל שלו. עם זאת, תהליך בחירת המעלית אינו פשוט. הוא כולל שיקול זהיר של גורמים שונים, לרבות השימוש המיועד, דרישות הקיבולת, גובה הבניין, העדפות העיצוב ויעילות אנרגטית. מדריך זה נועד לספק לכם תובנות מקיפות וטיפים מעשיים לניווט במורכבויות של בחירת מעלית העונה על הצרכים הספציפיים שלכם, תוך הבטחת שילוב מושלם של ביצועים, בטיחות וסגנון לבניין שלכם.

לקריאת המאמר »
JERUSALEM
עיר גנים מתחדשת: 450 דירות חדשות בפרויקט פינוי-בינוי בירושלים

בשורה משמחת לתושבי שכונת עיר גנים בירושלים, הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה תוכנית של חברת ענב נדל"ן, אפי כץ שבראשה מסביר, להקמת כ-450 יחידות דיור חדשות ברחוב נורית. התוכנית, שזכתה לתמיכה נרחבת מצד גורמים מקצועיים וציבוריים, צפויה להביא לשינוי משמעותי במראה השכונה ולשדרג את איכות החיים של התושבים.

לקריאת המאמר »
מהו זחליל מדרגות?

מעלון זחליל הוא מכשיר ייחודי שמטרתו היא לאפשר תנועה של כיסאות גלגלים על מדרגות. המעלון הוא פיתוח מיוחד אשר מאפשר ליושבים בכיסאות גלגלים לרדת ולעלות

לקריאת המאמר »