מעלון או כסא גלגלים למדרגות

התקנה ותחזוקה של מעליות זה לא משחק! בחרו נכון –
עינב מעליות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

מגורים של אדם בעל מוגבלות תנועתית בבית עם מדרגות, יכולים ליצור אתגר משמעותי בכל הנושא של תנועה בין הקומות, בין קומת הסלון והמטבח ובין קומת חדרי השינה והאמבטיה. כיום קיימים שני פתרונות מרכזיים לעניין זה, ושניהם מציגים רמת יעילות ובטיחות גבוהה. בשורות הבאות ננסה לסייע במענה על הדילמה סביב שני פתרונות אלה: מעלון או כסא גלגלים עולה מדרגות?

 

היתרונות של שני הפתרונות

כדי לענות על הדילמה בין מעלון או כסא גלגלים מטפס מדרגות, צריך לבחון תחילה מהם היתרונות ומהם החסרונות של כל פתרון, ולבדוק האם אתם יכולים לחיות עם החסרונות מחד והאם היתרונות מתאימים לצרכים שלכם מאידך. מעלון הוא למעשה התקן קבוע המקובע למדרגות ומונע באמצעות מנוע חשמלי להעלאת והורדת המשתמש במדרגות תוך שהוא יושב על מושב ייעודי. כסא גלגלים למדרגות הוא כסא גלגלים בעל מנגנון ייחודי בגלגלים, המאפשרים לו לטפס במדרגות, מדרגה אחרי מדרגה.

בבחינת היתרונות של כל אחד מהפתרונות, הרי שמעלון הוא כלי קבוע, המעוגן היטב לקיר ומספק רמה גבוהה של בטיחות גם במקרה של תקלה. כמו כן, המעלון מחובר למקור אנרגיה קבוע וזמין תמיד לפעולה. היתרונות של כסא גלגלים למדרגות הוא שהוא אינו דורש מהמשתמש לקום מכסא הגלגלים שלו על מנת לעבור למושב המעלון. המשתמש יכול להתנייד עם כסא הגלגלים שלו בכל רחבי הבית.

 

ויש גם חסרונות

החיסרון המשמעותי ביותר של המעלון ללא פיר בא לידי ביטוי כאשר מדובר בנכה על כסא גלגלים. במקרה כזה, יש צורך להחזיק שני כסאות גלגלים בבית. האחד שאיתו מגיע הנכה אל המעלון בקומה התחתונה, והשני שממתין לו בקומה העליונה כאשר הוא יורד מהמעלון. במידה ומדובר באמצעי סיוע לאנשים מבוגרים ולא בנכה, חיסרון זה למעשה מתבטל לחלוטין.

החיסרון הבולט של כסא גלגלים מטפס מדרגות הוא שמדובר באמצעי בעל מקור אנרגיה עצמאי, וגם אם מתנהלים בצורה מאוד מסודרת, עלולים לקרות מקרים בהם לא יהיה מקור האנרגיה זמין בכדי להעלות או להוריד את המשתמש. כמו כן, מאחר והכיסא נייד לחלוטין ואינו מקובע לדבר, עלול המשתמש לחוש חוסר ביטחון בשימוש בו.

ההחלטה סביב השאלה מעלון או כסא גלגלים למדרגות יכולה להיות מאוד קלה כאשר מדובר בניידות של נכה על כסא גלגלים. במקרה כזה, ללא ספק כסא גלגלים למדרגות הוא הפתרון הטוב ביותר, שכן הוא חוסך את הצורך בשני כסאות גלגלים בבית. כאשר מדובר באנשים שמסוגלים ללכת אך מתקשים לרדת ולעלות במדרגות, מעלון יכול לספק פתרון אמין, בטוח ונגיש בכל עת.

בכל מקרה, לפני שאתם מקבלים את ההחלטה, כדאי להגיע למקום שמציע את הפתרונות השונים, לברר את המאפיינים של כל אחד מהפתרונות ולקבל החלטה בצורה שקולה ומחושבת על פי הצרכים הספציפיים שאותם אמור הפתרון למלא עבורכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם

עינב מעליות

חברה מובילה בתחום המעליות. חברתנו קמה על מנת לענות על הצורך הקיימים במאות אלפי בתים משותפים ובתים פרטיים המעוניינים להוסיף מעלית לביתם, הוספת המעלית לא רק מעלה את איכות החיים אלא גם משביחה את שווי הנכס שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
JERUSALEM
עיר גנים מתחדשת: 450 דירות חדשות בפרויקט פינוי-בינוי בירושלים

בשורה משמחת לתושבי שכונת עיר גנים בירושלים, הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה תוכנית של חברת ענב נדל"ן, אפי כץ שבראשה מסביר, להקמת כ-450 יחידות דיור חדשות ברחוב נורית. התוכנית, שזכתה לתמיכה נרחבת מצד גורמים מקצועיים וציבוריים, צפויה להביא לשינוי משמעותי במראה השכונה ולשדרג את איכות החיים של התושבים.

לקריאת המאמר »
מהו זחליל מדרגות?

מעלון זחליל הוא מכשיר ייחודי שמטרתו היא לאפשר תנועה של כיסאות גלגלים על מדרגות. המעלון הוא פיתוח מיוחד אשר מאפשר ליושבים בכיסאות גלגלים לרדת ולעלות

לקריאת המאמר »